Pressmeddelande från LUF: Liberala ungdomsförbundet Kronoberg är det fjärde största distriktet i LUF

Torsdag 25 januari 2024

– Det är roligt att vi har ökat medlemsantalet markant från 22 medlemmar föregående år till 149 medlemmar 2023. Detta har präglats av intensivt arbete med många kampanjer på länets skolor, och fler ska det bli. Vi har gemensamt kämpat för ett mer fritt samhälle där individen själv kan bestämma över sitt eget liv.

– Efter varje kampanj anordnar vi en social aktivitet som kallas för Café Liberal. Vi bjuder in en talare som kan prata om allt från klimatet till skolpolitik. Vi erbjuder alltid något gott, till exempel pizza och läsk. Vi vill att ungdomar ska lära sig mer om politik och få en social gemenskap. I framtiden kommer vi att anordna fler aktiviteter till exempel café liberaler, filmmaraton, sällskapsspel och studiebesök på olika verksamheter.

– Jag trodde inte att det var möjligt att utveckla medlemsantalet så mycket på ett år. Med ett fint stöd från Liberala ungdomsförbundet och våra medlemmar har vi lyckats åstadkomma något. Vi har gått från att ha få ombud på Liberala ungdomsförbundets kongress till att ha 8 ombud på nästa kongress 2024. Nu kan LUF Kronoberg forma den liberala framtiden.

Erik Persson Timm ordförande liberala ungdomsförbundet kronoberg.